مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 فروردین 1401 ساعت 01:022022-04-05فرهنگي

خانه پدری جلال آل احمد آینه دق شده است


خواهرزاده جلال آل احمد وضعیت خانه پدری این نویسنده فقید را پس از 12 سال آینه دق دانست و آن را ویرانه ای آکنده از زباله توصیف کرد.

- خواهرزاده جلال آل احمد وضعیت خانه پدری این نویسنده فقید را پس از 12 سال "آینه دق" دانست و آن را ویرانه ای آکنده از زباله توصیف کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمدحسین دانایی، از بازماندگان خانواده جلال آل احمد، با نقد عملکرد در حفظ میراث فرهنگی کشور، برای اثبات این ادعا به شرح وضعیت خانه پدری جلال آل احمد پرداخت و گفت: در ایام نوروز بنا به علایق شخصی به چند بنای قدیمی که به عنوان میراث فرهنگی کشور در فهرست آثار ملی ثبت شده اند، سری زدم.

یکی از آن ها خانه پدری مرحومان جلال و شمس آل احمد است، خانه ای قدیمی واقع در محله پاچنار تهران، اثری که هم نشان دهنده مقطعی از تاریخ ملی و گوشه ای از زندگی درگذشتگان ماست، هم با شخصیت های برجسته تاریخ کشور مرتبط است و هم نزد عامه مردم و عرف جامعه، آبرو و احترام دارد و مورد توجه خاص و عام است.

او ادامه داد: اما آنچه در این خانه دیدم، سند متقنی است از وجود یک جریان قوی برای حذف میراث فرهنگی کشور با عنوان فریبنده حفظ میراث فرهنگی.

آنچه دزدیدنی است، دزدیده شده، آنچه سوزاندنی است، سوزانیده شده و آنچه هم که قابل تبدیل به احسن! نبوده، دودستی به طبیعت تقدیم شده است تا مادر طب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خانه پدری جلال آل احمد آینه دق شده است

خانه پدری جلال آل احمد آینه دق شده است