مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 فروردین 1401 ساعت 06:572022-04-06پزشكي

کرونا هنوز تمام نشده است؛ مراقب باشید


مدیر گروه پیشگیری از بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: کرونا همچنان وجود دارد و تمام نشده است و این عادی انگاری ها می تواند سبب شیوع سویه ی جدیدی از این ویروس شود.

- دکتر سیمین خیاط زاده در گفت وگو با ایسنا در خصوص آخرین وضعیت کرونایی استان اظهار کرد: وضعیت کرونایی استان بهتر شده و موارد فوتی پایین تر آمده و میانگین آن روزانه کمتر از پنج نفر است.

وی ادامه داد: میزان بستری های کرونایی کمتر شده و میانگین به زیر 50 نفر در روز رسیده است، همچنین تعداد نمونه های مثبت نیز کمتر شده و حدود یک پنجم آنها مثبت می شود.

وی افزود: وضعیت کرونایی در کل کشور بهبود یافته است و اکنون هیچ شهرستان قرمزی در استان وجود ندارد، اسکو و بناب آبی و بقیه زرد شده اند و چهار شهرستان نیز نارنجی است.

خیاط زاده خاطرنشان کرد: اگر چنانچه سویه جدیدی از ویروس کرونا ایجاد نشود و مسافرت ها، دید و بازدیدها، مراسمات عید نوروز و رعایت پروتکل ها و عادی انگاری ها تاثیری نگذارند، این روند بسیار عالی است اما در غیر اینصورت شاید وضعیت روبه وخامت رود.

وی همچنین یادآور شد: همواره در تمامی سویه ها بعد از اوج گیری، افت بیماری اتفاق می افتاد و مجدداً به دلیل عدم رعایت پروتکل ها و عادی انگاری ها، ویروس دوباره اوج می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا هنوز تمام نشده است؛ مراقب باشید

کرونا هنوز تمام نشده است؛ مراقب باشید