مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 فروردین 1401 ساعت 08:022022-04-06سياسي

علت عدم همراهی جامعه پزشکی با نسخه الکترونیک چیست؟


یکی از علل عدم همراهی جامعه پزشکی با نسخه الکترونیک به وقت گیر بودن سامانه بر می گردد، از طرف دیگر تعدادی پزشک که موافق شفافیت نظام سلامت نیستند.

- محمد حسین عباسی پژوهشگر نظام سلامت در گفت وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، در خصوص تاثیرات رواج نسخه الکترونیکی در کشور و حذف نسخ کاغذی گفت: نظام سلامت الکترونیک یکی از مقوله های حساس و مهم کشور می باشد که اجرای آن از اولویت بسیاری زیاد برخوردار است.

وی افزود: متاسفانه در طول سالیان گذشته نسبت به کلیت پیشرفت نظام سلامت در سراسر جهان، نظام سلامت الکترونیک ایران عقب مانده است، این نظام شامل بخش های گسترده ای است که یکی از این بخش ها به حذف نسخ کاغذی و روی آوردن به نسخه های الکترونیک و یا به صورت کلی پرونده الکترونیک سلامت بر می گردد.

این پژوهشگر نظام سلامت تصریح کرد: این طرح باعث شفافیت و ثبت بهتر داده ها خواهد شد و امکانات بسیاری زیادی را برای تحقیق و پژوهش، آینده پژوهشی و سلامت پژوهی در کشور ایجاد خواهد کرد.

عباسی گفت: خیلی  از مسائل جانبی پزشکی هم از جمله مسائل قانونی مراجعات بیماران یا مسائل علمی یا شیوه درمان هر پزشک استفاده می کند نیز کاربرد دارد، ولی مهمترین کاربرد این تصمیم شفافیت زایی و نظام مند کردن مسائل در نظام سلامت است که مسائل زیادی از کشور را حل خواهد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علت عدم همراهی جامعه پزشکی با نسخه الکترونیک چیست؟

علت عدم همراهی جامعه پزشکی با نسخه الکترونیک چیست؟