مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 فروردین 1401 ساعت 09:272022-04-07پزشكي

تاثیر کمبود آب بر بهداشت مردم و منطقه


کارشناس مسئول برنامه بهداشت و آب و فاضلاب معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان بر نگهداری و حفظ منابع و ذخایر آبی تاکید کرد و گفت: شعار روز جهانی بهداشت مرتبط با موضوع حفظ منابع آبی بوده و امیدواریم هم وطنان به ویژه کشاورزان به این موضوع اهتمام داشته باشند.

- مهدی خدابخشی در گفت وگو با ایسنا ظهار کرد: شعار روز جهانی بهداشت تحت عنوان سیاره ما سلامتی ما بوده که این سلامتی منوط به هوای پاک، حفظ منابع آبی و سلامت غذایی است.

وی افزود: هفته اول اردیبهشت ماه به عنوان هفته سلامت در کشور ما در نظر گرفته می شود که در این هفته هر روز با توجه به یک موضوع نام گذاری خواهد شد.

خدابخشی خاطرنشان کرد: در حال حاضر عمده ترین چالش دنیا سلامت آب و هوای پاک و غذای سالم است که استان همدان نیز یکی از استان های درگیر با چالش آبی محسوب می شود.

وی خاطرنشان کرد: برای حفظ منابع آبی باید بیشتر از گذشته دلسوزی داشته باشیم که در این راستا عموم مردم و کشاورزان نقش بسیار مهمی در مدیربت منابع ایفا می کنند.

این کارشناس تصریح کرد: کشاورزان باید از کشت محصولات آب بر و غیر ضرور از جمله کاشت هنداونه خودداری کنند چرا که برای تولید هر کیلوگرم هندوانه بیش از 100 لیتر آب مصرف کرده تا به محصول قابل مصرف تبدیل شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر کمبود آب بر بهداشت مردم و منطقه

تاثیر کمبود آب بر بهداشت مردم و منطقه