مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 19 فروردین 1401 ساعت 02:472022-04-07بين الملل

هشدار به سیاستگذاران در پی دستور طالبان برای عدم کشت «خشخاش» در افغانستان


معاون پژوهشی موسسه کادراس درخصوص تاثیر ممنوعیت کشت مواد مخدر در افغانستان بر حوزه مواد مخدر کشورهای دیگر، از جمله ایران توضیحاتی ارائه کرد.

- هشدار به سیاستگذاران در پی دستور طالبان برای عدم کشت خشخاش در افغانستان معاون پژوهشی موسسه کادراس درخصوص تاثیر ممنوعیت کشت مواد مخدر در افغانستان بر حوزه مواد مخدر کشورهای دیگر، از جمله ایران توضیحاتی ارائه کرد.

منصور براتی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به ممنوعیت کشت خشخاش در افغانستان در سال 2000، اظهار کرد: در گذشته یکبار چنین سیاستی توسط طالبان به اجرا درآمد، اما چند ماه بعد قدرت از طالبان گرفته شد و تا چند سال اساسا به دلیل هرج و مرج، سیاست مخدری مشخصی در افغانستان وجود نداشت.

به همین دلیل این کار با شکست مواجه شد، البته قصد، دفاع از طالبان نیست اما تا زمانی که طالبان در قدرت بود، سیاست منع کشت را ادامه داد و تنها پس از تهاجم نیروهای ائتلاف آمریکایی و خروج طالبان از قدرت، این سیاست کنار گذاشته شد.

اساسا مدتی که طالبان در سال 2000 و اوایل سال 2001 کشت خشخاش را ممنوع کردند، موفق ترین دوره در کل دوران معاصر بوده است.

وی با اشاره به تاثیر ممنوعیت کشت مواد مخدر در افغانستان توسط طالبان در سال 2000، ادامه داد: زمانی که طالبان این سیاست را اجرا کرد، کشت خشخاش در افغانستان 90 درصد کاهش یافت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار به سیاستگذاران در پی دستور طالبان برای عدم کشت «خشخاش» در افغانستان

هشدار به سیاستگذاران در پی دستور طالبان برای عدم کشت «خشخاش» در افغانستان