مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 19 فروردین 1401 ساعت 12:572022-04-08سياسي

برای نخستین بار یک زن سیاه پوست قاضی دیوان عالی آمریکا شد


سنای آمریکا با 53 رای موافق در برابر 47 رای مخالف، کتانجی براون جکسون را به عنوان نخستین قاضی زن سیاه پوست به دیوان عالی این کشور فرستاد.

- سنای آمریکا با 53 رای موافق در برابر 47 رای مخالف، "کتانجی براون جکسون" را به عنوان نخستین قاضی زن سیاه پوست به دیوان عالی این کشور فرستاد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این نخستین بار در تاریخ 233 ساله حکومت داری در آمریکاست که یک زن سیاه پوست بر کرسی مهم ترین نهاد قضایی تکیه می زند.

نامزد کردن یک قاضی زن سیاه پوست برای ورود به دیوان عالی، یکی از وعده های انتخاباتی جو بایدن بود که اکنون می تواند به حامیان خود از عملی شدن آن خبر دهد.

چاک شومر، رهبر اکثریت سنا که یک دموکرات است انتخاب خانم براون جکسون را تبریک گفته و روز پنجشنبه هفتم آوریل را یک روز تاریخی و سرشار از شور و شادی نامیده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازبی.

بی.

سی رای گیری در سنای آمریکا با حضور کامالا هریس، معاون رییس جمهوری، برگزار شد که خود او هم نخستین زن آمریکایی است که به عنوان دومین فرد قدرتمند ایالات متحده وارد کاخ سفید شده است.

علت حضور او در سنا این بود که چنانچه آرای سناتورها 50-50 شد او بتواند با استفاده از سمت قانونی خود به عنوان ریاست سنا این بن بست را بشکند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برای نخستین بار یک زن سیاه پوست قاضی دیوان عالی آمریکا شد

برای نخستین بار یک زن سیاه پوست قاضی دیوان عالی آمریکا شد