مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 19 فروردین 1401 ساعت 23:222022-04-08فرهنگي

نمایش گنجینه بحث برانگیز ایران باستان در آمریکا


موزه «گتی ویلا» در لس آنجلس آمریکا نمایشگاهی از آثار ایران باستان را درحالی برگزار کرده است که برخی باستان شناسان ایرانی به اصالتِ بعضی از آثار آن شُبهه وارد کرده اند.

- موزه گتی ویلا در لس آنجلس آمریکا نمایشگاهی از آثار ایران باستان را درحالی برگزار کرده است که برخی باستان شناسان ایرانی به اصالتِ بعضی از آثار آن شُبهه وارد کرده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این نمایشگاه با عنوان ایران باستان، جهان کلاسیک با نمایش حدود 200 شی ء تاریخی از هخامنشیان تا ساسانیان و تمدن های هم دوره با آن ها در یونان و روم از ششم آوریل (چهارشنبه 17 فروردین ماه) در موزه گتی ویلا در شهر لس آنجلس آمریکا برپا شده است.

آثار به نمایش گذاشته شده از موزه های ایالات متحده آمریکا، اروپا و خاورمیانه، از جمله متروپولیتن، موسسه شرق شناسی شیکاگو، لوور و برلین و همچنین مجموعه های خصوصی گردآوری شده است.

موزه گتی ویلا برگزاری این نمایشگاه را از این منظر بااهمیت دانسته که ایران باستان، که از لحاظ تاریخی به نام پرشیا شناخته می شود، به مدت بیش از یک هزار سال (حدود 550 پیش از میلاد تا 650 پس از میلاد) بر غرب آسیا مسلط بود، با سه سلسله بومی ـ هخامنشیان، اشکانیان و ساسانیان ـ که امپراتوری هایی با ابعاد و پیچیدگی بی سابقه را کنترل می کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نمایش گنجینه بحث برانگیز ایران باستان در آمریکا

نمایش گنجینه بحث برانگیز ایران باستان در آمریکا