مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 فروردین 1401 ساعت 06:372022-04-09سياسي

سه منظر از زندگی سپهبد علی صیاد شیرازی


شهید صیاد، دانش نظامی بالایی داشت و دوره های نظامی متعددی را در داخل و خارج کشور طی کرده بود و در اکثر انها حائز مقام اول شده بود.

او در دوره رِنجر مقام اول را کسب کرده بود و نیز در دوره هواسنجی بالستیک توپخانه در آمریکا به رغم داشتن رقبای آمریکایی، - اما تواسته بود رتبه یکم دوره را کسب کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سرهنگ ستاد علی سجادی انصاری درباره سپبهد شهید علی صیادشیرازی می نویسد: گفتن و یا نوشتن در باره شخصیتی مانند شهید صیاد شیرازی سهل و ممتنع است؛ آسان است چرا که زندگی پربار او بدون کمترین حاشیه ای یا زوایای پنهانی، سراسر خدمتگزاری صادقانه و خالصانه در منظر و مرعی پروردگار عالم و خلق خدا بوده است.

و از طرف دیگر، دشوار است چرا که در پس همین ظاهر ساده و بی آلایش، عمقی به اعماق اقیانونس ها نهفته است که هرکسی را یارای غوص در آن نیست.

و اگر نبود احساس دِین به این شخصیت والامقام، که ملتی به او مدیون است، عِرض خود نمی بردیم و زحمت دیگران نمی داشتیم که این عرصه جولانگه ناچیزان نیست.

در سالگرد شهادت این بزرگمرد اما بر خود واجب دیدم تا آنچه را که از ایشان می دانم، اعم از این که از یاران نزدیکش شنیده ام یا موارد کمی را که شخصاً شاهدش بوده ام با مخاطبان در میان بگذارم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سه منظر از زندگی سپهبد علی صیاد شیرازی

سه منظر از زندگی سپهبد علی صیاد شیرازی