مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 فروردین 1401 ساعت 14:322022-04-09اقتصادي

نیروگاه جدید خورشیدی کلنگ زنی می شود


عضو سندیکای شرکت های تولیدکننده برق از کلنگ زنی یک نیروگاه جدید 10 مگاواتی خورشیدی در اصفهان خبر داد و گفت: براساس پیش بینی ها، برق غدیر تا افق 1404، - 800 مگاوات نیروگاه خورشیدی و 100 مگاوات نیروگاه بادی را وارد مدار خواهد کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سیدفریدالدین معصومی امروز در نشستی خبری با بیان اینکه پیرو تفاهم نامه مهرماه سال گذشته بین وزیر صنعت و نیرو، مقرر شد نیروگاه هایی برای صنایع ساخته شود و نیروگاه لامرد جزو اولین قراردادهایی بود که امضا و وارد فاز اجرایی شد.

وی با بیان اینکه اولین واحد گازی این نیروگاه تا قبل از پیک 1402 وارد مدار می شود، اظهار کرد: در بهمن ماه سال گذشته نیز قرارداد نیروگاه هرمز مبادله شد که این نیروگاه نیز در حال احداث بوده و 75 مگاوات به شبکه برق از طریق این نیروگاه اضافه خواهد شد.

عضو سندیکای شرکت های تولیدکننده برق با اشاره به مشکلات و چالش های موجود برای تأمین برق گفت: پیش بینی می شود که احداث نیروگاه های خورشیدی بتواند بسیاری از مشکلات موجود در صنعت برق را برطرف کند.

وی افزود: برق غدیر چهار نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی در استان های اصفهان، یزد و قم در مدار بهره برداری دارد و طبق پیش بینی نیروگاه های تجدیدپذیر برنامه ریزی شده در این شرکت تا افق 1404 به 900 مگاوات می رسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیروگاه جدید خورشیدی کلنگ زنی می شود

نیروگاه جدید خورشیدی کلنگ زنی می شود