موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - تامين اجتماعي - متناسب سازي - بازنشستگان تامين اجتماعي - انتخابات رياست - همسان سازي حقوق بازنشستگان - انتخابات رياست جمهوري - رياست جمهوري - همسان سازي حقوق - استقلال و پرسپوليس - بيمارستان روحاني بابل - موادفروشان - آرين بانك - زمين خواري لواسانات - اتحاديه بسكتبال غرب آسيا - جشنواره ملي روز جنگلبان - مديريت بحران آب - گازپروم - محمدرضا ميرشفيعي - ابن الدين حميدي - درباره برنامه دورهمي - گوليلمو ويكاريو - فرشاد قديري

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 فروردین 1401 ساعت 17:522022-04-09پزشكي

ویروس سرخک در ایران شیوع پیدا نکرده است


رییس بخش تولید واکسن های ویروسی مصرف پزشکی مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: سرخک در سطح کشور شیوع پیدا نکرده و موارد موجود مربوط به مهاجران است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری مهر ، اشرف محمدی بعدازظهر شنبه در نشست خبری با موضوع واکسن سرخک در مؤسسه تحقیقات و سرم سازی رازی کرج برگزار شد، اظهار کرد: طی دهه های اخیر اقدامات گسترده ای در جهان برای حذف بیماری سرخک صورت گرفته به شکلی که تا سال 2018 حدود 73 درصد از موارد مرگ و میر ناشی از ابتلاء به این ویروس کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه اما متأسفانه از سال 2018 تا کنون به دلایل مختلفی مرگ و میر کودکان ناشی از ابتلاء به بیماری سرخک در جهان گزارش شده است، تصریح کرد: براین اساس طی این مدت، حدود 140 هزار مرگ و میر در سراسر جهان به واسطه ابتلاء به این ویروس گزارش شده است.

رییس بخش تولید واکسن های ویروسی مصرف پزشکی مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی بیان کرد: عمده موارد ابتلاء به این ویروس مربوط به کشورهایی است که به لحاظ وضعیت اقتصادی و سطح بهداشت در سطح پایین قرار دارند.

وی در خصوص تاریخچه تولید واکسن سرخک در ایران خاطرنشان کرد: از سال 1360 تولید این واکسن در ایران آغاز وطی آن مدت سالانه 10 هزار نفر مرگ و میر ناشی از ابتلاء به سرخک گزارش شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ویروس سرخک در ایران شیوع پیدا نکرده است

ویروس سرخک در ایران شیوع پیدا نکرده است