مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 فروردین 1401 ساعت 17:572022-04-09اقتصادي

آنچه باید باغداران مازندرانی در این فصل بدانند


مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران توصیه های فنی برای جلوگیری و مبارزه با بیماری ها و آفات درختان سیاه ریشه در بهار را ارائه کرد.

- عبدالرحمن زاغی با اشاره به اهمیت مبارزه به موقع با عوامل بیماریزای درختان میوه هسته دار، دانه دار و برخی ارقام سردسیری، توصیه هایی را به باغداران سیاه ریشه ارائه و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیماری قارچی لب شتری هلو و شلیل با علایم دفرمه شدن برگ به صورت لکه های برآمده صورتی متمایل به قرمز که سبب چروکیدگی، جمع شدن و ریزش برگ ها و در نهایت کاهش رشد درختان آلوده می شود، مشاهده شده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: بیماری قارچی لکه غربالی درختان میوه هسته دار با علایم اولیه لکه های سوزنی متمایل به قرمز که در ادامه قطر لکه ها بزرگتر و با پیشرفت بیماری لکه ها خشکیده و از برگ جدا شده و آن را به صورت غربالی در می آورد، ظاهر می شود.

وی ادامه داد: بیماری شانکر باکتریایی درختان میوه هسته دار با علایم لکه های آبسوخته در کنار جوانه هاست که با ترشح صمغ همراه بوده و در صورت پیشرفت بیماری لکه ها دور تا دور شاخه را فراگرفته و منجر به خشکیدگی سرشاخه ها از محل اولیه آلودگی به سمت نوک شاخه ها می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آنچه باید باغداران مازندرانی در این فصل بدانند

آنچه باید باغداران مازندرانی در این فصل بدانند