مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 فروردین 1401 ساعت 07:122022-04-10دانش

نظام پذیرش دانشجوی دکتری امسال تغییر می کند


معاون آموزش وزارت علوم با بیان اینکه نظام پذیرش دانشجوی دکتری امسال تغییر می کند، گفت: نظام پذیرش دانشجوی دکتری تا پایان سال باید با هماهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی تغییر کند اما اجرای آن ممکن است به سال بعد موکول شود.

- قاسم عموعابدینی معاون آموزش وزارت علوم تحقیقات و فناوری در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس با انتقاد از نحوه پذیرش دانشجوی دکتری گفت: مدل فعلی اینگونه است که داوطلبان به سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه و در آزمون مربوطه شرکت می کنند و سرانجام مثلا از بین 10 نفر 3 نفر به دانشگاه معرفی می شود و در کمیته دانشگاه تایید یا رد می شوند.

وی گفت: ما دو نوع دانشجو می توانیم داشته باشیم، دانشجویانی که حاکمیتی پذیرش می شوند، مثلا برای رشته های مرتبط با هوش مصنوعی که دولت برای آنها هزینه می کند تا این رشته توسعه یابد، دوم پذیرش دانشجو توسط استادی است که با صنعت قرارداد دارد.

بیش از 70 درصد از پذیرش ها به روش اول است.

  معاون آموزش وزارت علوم خاطرنشان کرد: دانشجویانی که در رشته های حاکمیتی پذیرش می شوند باید از روز اول پذیرش، بورسیه شوند، تعدادی از رشته ها مرتبط با فناوری های آینده ساز کشور هستند و این افراد باید خاص باشند و توجه ویژه ای به آنها شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نظام پذیرش دانشجوی دکتری امسال تغییر می کند

نظام پذیرش دانشجوی دکتری امسال تغییر می کند