مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 فروردین 1401 ساعت 07:522022-04-10پزشكي

5 تا 12 ساله های استان مرکزی به واکسن روی خوش نشان ندادند


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به استقبال ضعیف مردم استان از واکسیناسیون کودکان پنج الی 12 سال گفت: تنها 26 درصد کودکان پنج الی 12 سال استان علیه بیماری کرونا واکسینه شدند.

- دکتر علی علیمحمدی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: از آنجاکه بخشی از جمعیت دانش آموزی را سنین پنج الی 12 سال تشکیل می دهند آمار پایین واکسیناسیون این گروه سنی با توجه به آموزش حضوری دانش آموزان به لحاظ میزان درگیری با ویروس کرونا نگران کننده است.

وی از والدین خواست تا هر چه سریعتر نسبت به واکسیناسیون گروه سنی پنج الی 12 سال اقدام کنند تا منجر به قطع زنجیره سرایت ویروس شود و افزود: از آنجاکه ستاد ملی کرونا منعی برای ورود دانش آموزان به مراکز آموزشی ایجاد نکرده است لذا نمی توان از ورود آنها به مدارس جلوگیری کرد.

این مقام مسئول در علوم پزشکی ساوه گفت: خوشبختانه میزان پوشش واکسیناسیون در گروه سنی 12 تا 18 سال در هر دو دُز بالای 90 درصد است اما گروه سنی پنج تا 12 سال استقبال خوبی از دریافت واکسن نداشته اند.

وی افزود: هرگونه سهل انگاری و بی توجهی نسبت به تزریق واکسن در تمامی گروههای سنی به ویژه کودکان می تواند منجر به وقوع پیک هفتم و درگیری با بیماری شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

5 تا 12 ساله های استان مرکزی به واکسن روی خوش نشان ندادند

5 تا 12 ساله های استان مرکزی به واکسن روی خوش نشان ندادند