مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 فروردین 1401 ساعت 09:422022-04-10اقتصادي

توسعه 11 برابری نیروگاه های تجدیدپذیر با تغییر دست فرمان دولت


تغییر دست فرمان دولت در حوزه تجدیدپذیرها زمینه توسعه 11 برابری این صنعت در چهار سال آتی و همچنین افزایش 50 درصدی ظرفیت نیروگاه تجدیدپذیر تا پیش از اوج بار سال 1401 را فراهم می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، انرژی های تجدیدپذیر در ایران از ابتدای شروع به فعالیت تا پیش از دولت سیزدهم روند قابل توجهی را طی نکرده است.

بر اساس آمار از سال 1394 تا نیمه سال 1400 توسعه انرژی تجدیدپذیر به منظور تولید برق در کشور به طور میانگین با ظرفیت سالانه نزدیک به 150 مگاوات پیگیری شده است.

رشد 150 مگاواتی در شرایطی رقم می خورد که نرخ رشد صنایع تجدیدپذیر در کشورهای توسعه یافته از ابتدای حرکت به سمت این انرژی ها به طور میانگین سالانه 5 هزار مگاوات تخمین زده می شود.

به عبارت دیگر، نرخ توسعه صنایع تجدیدپذیر در کشور 3 درصد نرخ توسعه این صنایع در کشورهای توسعه یافته محاسبه می شود که بیانگر روند بسیار ضعیف در طی 6 سال گذشته به حساب می آید.

توجه به شرایط نامطلوب سوخت های فسیلی در کشور به خصوص در حوزه گاز طبیعی بیانگر آن است که با این نرخ توسعه انرژی تجدیدپذیر در کشور، زمانی که ناترازی گاز به حدی برسد که پاسخگوی نیاز نیروگاه های برق کشور نباشد، با دست فرمان دولت های قبلی تنها 3600 مگاوات ظرفیت تجدیدپذیر در کشور نصب شده و این رقم به هیچ عنوان به نیاز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه 11 برابری نیروگاه های تجدیدپذیر با تغییر دست فرمان دولت

توسعه 11 برابری نیروگاه های تجدیدپذیر با تغییر دست فرمان دولت