مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 فروردین 1401 ساعت 13:172022-04-10اقتصادي

توزیع سالانه 10 هزار نهال مثمر در نمین


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نمین گفت: سالانه حدود 10 هزار نهال متفاوت از نوع مثمر و غیرمثمر در این شهرستان توزیع می شود که می تواند در افزایش سطح باغات جدید و اصلاح شده مؤثر باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، شهرام محسنی ظهر یکشنبه در بازدید از نهالستان شهرستان نمین اظهار کرد: توزیع نهال های استاندارد و دارای گواهی بین متقاضیان در این شهرستان آغاز شده است.

وی تصریح کرد: این نهال ها شامل سیب، گلابی، به، گیلاس، آلبالو، زردآلو، بادام، هلو، شلیل، توت، ازگیل، خرمالو، سنجد، گل محمدی، زرشک، انار و از درختان غیرمثمر نهال صنوبر کبوده و صنوبر سفید است که از نهالستان های مجاز کشور توسط شرکت های توزیع کننده منطقه تهیه شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نمین به متقاضیان توصیه کرد: برای تهیه نهال های مطمئن و دارای گواهی سلامت به مراکز مجاز توزیع نهال مراجعه و برای احداث باغ و کاشت نهال از کارشناسان باغبانی مراکز جهاد کشاورزی مشاوره و راهنمایی لازم را اخذ کنند.

محسنی گفت: باغداران در کاشت نهال برای احداث باغ هماهنگی اولیه با نهالستان و بررسی رقم های انتخابی با توجه به شرایط فیزیکی و شیمیایی خاک و شرایط اقلیمی و رعایت فاصله کاشت درختان و استفاده از کود و مواد مغذی، آبیاری منظم اولیه نهال و سربرداری نهال تا فاصله 80 سانتی را رعایت کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توزیع سالانه 10 هزار نهال مثمر در نمین

توزیع سالانه 10 هزار نهال مثمر در نمین