مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 فروردین 1401 ساعت 16:022022-04-10سياسي

والدین مقتدر چه فرزندانی تربیت می کنند/مرز سهل و سخت گیری خانواده ها کجاست؟


برخی والدین تصور می کنند اگر در ارتباط با فرزندان خشونت نداشته نباشد، فرزندانشان به آن ها احترام نمی گذارند و دیر یا زود اقتدارشان زیر سوال می رود، - گروه زندگی ـ خیلی از والدین پیش از فرزنددار شدن یا حتی در دوران فرزندپروری این سوال برایشان پیش می آید که چه حدو مرزی برای فرزندانشان  بگذارند؟ چه میزان به آن ها امتیاز دهند؟ تا مبادا فرزندانشان  به زبان عامیانه لوس شوند یا بالعکس دچار احساس خودکم بینی در برابر والدین دیکتاتور شوند! شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بگویید اگر همیشه با بچه ها همدلی کنید، آنها لوس می شوند یا اینکه از ما حرف شنوی نخواهند داشت و اگر همیشه هم قاطعیت در برابر آن ها نشان دهید، لجباز می شوند و باز هم خشونت اثر منفی بر آن ها می گذارد.

هر چند از قدیم خشونت ازطرف پدرها رایج بوده  و تصور می شد اگر سر بچه داد نکشند، او را تنبیه نکنند و دائم با او همدلی کنند، بچه لوس می شود و از پدرش حساب نمی برد؛ اما امروزه اینکه چطور باید با کودک رفتار کنند که به حرفشان گوش دهد و به نوعی قاطعیت بدون تنبیه  داشته باشند ، چالش مهمی برای خانواده ها است.

در پاسخ به کسانی که اعتقاد دارند بچه باید از پدر و مادرش حساب ببرد، باید گفت که حساب بردن یعنی ترسیدن! یعنی از سر ترس کاری انجام دادن.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

والدین مقتدر چه فرزندانی تربیت می کنند/مرز سهل و سخت گیری خانواده ها کجاست؟

والدین مقتدر چه فرزندانی تربیت می کنند/مرز سهل و سخت گیری خانواده ها کجاست؟