مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 فروردین 1401 ساعت 17:572022-04-10اجتماعي

غربالگری 200 کودک مبتلا به اتیسم در اردبیل


سرپرست اداره کل بهزیستی استان اردبیل گفت: 200 کودک مبتلا به اتیسم در سطح استان غربالگری شدند و تعداد کودکان اتیسم برخوردار از خدمات مراکز اتیسم در حدود 95 تا 110 نفر به صورت متغیراست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل، حامد رضایی عصر امروز در حاشیه بازدید از مراکز جامع توانبخشی و نگهداری از کودکان دارای اختلال اتیسم با بیان اینکه تعداد کودکان غربال شده در سطح استان حدود 200 نفر است اظهار کرد: تعداد کودکان اتیسم برخوردار از خدمات مراکز اتیسم در حدود 95 تا 110 نفر به صورت متغیر است که در 2 مرکز این خدمات ارائه می شود.

وی در رابطه با خدمات ارائه شده برای کودکان دارای اختلال اتیسم در این مراکز افزود: در مراکز فوق خدمات آموزشی، شناختی و رفتاری، خدمات توانبخشی (از جمله خدمات گفتار و کاردرمانی و روش های تقویت ارتباط مانند تعامل همه جانبه)، خدمات زیستی دارویی (مانند مداخلالت دارویی برای کنترل اختلالات همراه و برنامه های تغذیه ای ویژه)، خدمات تکمیلی و ترکیبی (مانند خدمات بازی،هنر،موسیقی درمانی) در دستور کار است.

اجرای برنامه ملی غربالگری و شناسایی بهنگام اتیسم در سطح استان ضرورتی است سرپرست اداره کل بهزیستی استان اردبیل تصریح کرد: اجرای برنامه ملی غربالگری و شناسایی بهنگام اتیسم در سطح استان ضرورتی است و بیش از پیش احساس می شود چرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غربالگری 200 کودک مبتلا به اتیسم در اردبیل

غربالگری 200 کودک مبتلا به اتیسم در اردبیل