مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 فروردین 1401 ساعت 10:022022-04-11اقتصادي

احیای 7 واحد بزرگ تولید چای ایرانی بعد از 20 سال


به واسطه تسهیلاتی که داده شده همچنین کیفی سازی چای داخلی و اقبال مصرف کننده به تولیدات چای داخلی، هفت کارخانه توانستند بار دیگر به چرخه تولید برگردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، روزنامه ایران نوشت: چای یکی از پرمصرف ترین محصولات کشاورزی در کشور ما است و مصرف سرانه این محصول حدود 1.

4 کیلوگرم و کل مصرف چای در کشور بین 105 تا 110 هزارتن است.

به گفته مسئولان حدود 22 درصد نیاز کشور به چای از طریق تولید داخلی تأمین می شود.

واردات چای طی سال های گذشته باعث شده است ذائقه بسیاری از مردم به سوی چای های خارجی سوق یابد، ولی با این حال طی سالیان اخیر مردم ترجیح داده اند بیشتر از چای ایرانی که از مرغوب ترین و باکیفیت ترین چای های تولیدی در دنیاست، استفاده کنند، به همین دلیل لزوم افزایش تولید چای داخلی و اصلاح و به زراعی مزارع چای در کشور بیش از پیش احساس می شود.

مصرف 105 هزار تن چای در کشور در همین خصوص حبیب جهانساز، رییس سازمان چای ایران در گفت وگو با ایران گفت: سرانه مصرف چای در کشور به طور میانگین یک کیلوگرم است به همین دلیل سالانه بین 80 تا 105 هزار تن از این محصول به مصرف مردم می رسد.

وی افزود: 31 هزار تن چای از طریق مزارع و کارخانجات داخلی و بقیه از محل واردات تأمین می شود، به طوری که عمده واردات ایران به صورت مستقیم از هند و س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احیای 7 واحد بزرگ تولید چای ایرانی بعد از 20 سال

احیای 7 واحد بزرگ تولید چای ایرانی بعد از 20 سال