مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 فروردین 1401 ساعت 11:022022-04-11سياسي

مشکلات بناهای تاریخی روستای امام زاده علی (ع) چرام بررسی شد


سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد از بررسی مشکلات بناهای تاریخی روستای امام زاده علی (ع) شهرستان چرام خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یاسوج، سعید طالبی پور در بازدید از بناهای تاریخی روستای امام زاده علی (ع)، اظهار کرد: این روستا در یک دوره تاریخی مرکز اجرای برنامه های دینی و مذهبی در سطح استان بوده است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: منطقه تاریخی دره آخوند با قدمت 400 ساله یکی از ظرفیت های مهم گردشگری روستای امام زاده علی (ع) بوده که نیازمند بازسازی اساسی است.

طالبی پور تصریح کرد: وجود آثار بجا مانده از حوزه علمیه کهن مربوط به دوره صفویان و تربیت طلاب دینی در منطقه دره آخوند نشان از یک هویت بزرگ تاریخی و فرهنگی دارد.

  وی با اشاره به اجرای طرح ساماندهی امام زاده علی (ع) در این روستا، بیان کرد: تهیه طرح مرمت و احیاء بنای امام زاده، مرمت اضطراری و تکمیل و استحکام بخشی گنبد و گنبد خانه از مهم ترین برنامه های این اداره کل در این منطقه تاریخی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس؛ روستای امامزاده علی (علیه السلام) در بخش سر فاریاب از توابع شهرستان چرام در استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشکلات بناهای تاریخی روستای امام زاده علی (ع) چرام بررسی شد

مشکلات بناهای تاریخی روستای امام زاده علی (ع) چرام بررسی شد