مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 فروردین 1401 ساعت 11:072022-04-11اجتماعي

کاهش چشمگیر پرندگان مهاجر در تهران به علت کم آبی تالاب بندعلیخان


معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی استان تهران گفت: سرشماری حیات وحش در سال گذشته طبق روال معمول در دو بخش پستانداران شاخص حیات وحش و پرندگان مهاجر با حضور کارشناسان ستادی، - معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی استان تهران گفت: سرشماری حیات وحش در سال گذشته طبق روال معمول در دو بخش پستانداران شاخص حیات وحش و پرندگان مهاجر با حضور کارشناسان ستادی، محیط بانان و جوامع محلی انجام شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا محمد علی حسین پور در تشریح این خبر اظهار کرد: سرشماری پستانداران شاخص حیات وحش در مناطق چهارگانه حفاظت محیط زیست استان، آبان ماه سال گذشته آغاز شد و در اواخر دی ماه پایان یافت.

وی افزود: میزان جمعیت سرشماری شده در استان تهران به تعداد 27 هزار و 60 راس شامل قوچ و میش وحشی، آهو، کل و بز وحشی و جبیر سرشماری شد که این جمعیت نسبت به سال 1399 بیش از 20 درصد افزایش یافته است.

حسین پور همچنین با اشاره به اینکه سرشماری پرندگان مهاجر نیز در هشت زیستگاه آبی استان از اواسط دی ماه با ورود پرندگان مهاجر به زیستگاه های آبی استان شروع شد و تا اواسط بهمن ماه ادامه داشت، گفت: در این مدت تعداد 4309 قطعه انواع پرنده در 29 گونه مشاهده و سرشماری شد که در این میان می توان به گونه هایی از جمله اردک گونه سفید، اردک سرسبز، خوتکا و چنگر اشاره کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش چشمگیر پرندگان مهاجر در تهران به علت کم آبی تالاب بندعلیخان

کاهش چشمگیر پرندگان مهاجر در تهران به علت کم آبی تالاب بندعلیخان