مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 فروردین 1401 ساعت 11:222022-04-11سياسي

افغان هراسی؛ سناریوی جدید سرویس های جاسوسی


خبرهای جعلی متعددی در طی یک ماه گذشته با موضوع ایجاد اختلاف بین دو ملت ایران و افغانستان منتشر شده است که نشان از طراحی سناریویی پیچیده برای برهم زدن روابط این دو ملت دارد.

- فارس پلاس؛ شبکه های اجتماعی: میثم فیروزمند در رشته توییتی نوشت: 1) افغان هراسی؛ سناریوی جدید سرویس های #جاسوسی و #امنیتی خارجی خبرهای جعلی متعددی در طی یک ماه گذشته با موضوع ایجاد اختلاف بین دو ملت ایران و افغانستان منتشر شده است که نشان از طراحی سناریویی پیچیده برای برهم زدن روابط این دو ملت دارد.

2) مثلا کلیپی باعنوان تجاوز 25جوان #افغان به یک دختر جوان در قشم منتشر شد.

معاون اجتماعی ناجا هرمزگان ضمن تکذیب محتوا از دستگیری 18نفر از عاملان انتشار این گزارش کذب خبر داد وگفت: این خبر دروغ باهمین عنوان در سال های 93و95 نیز  به قصد تشویش افکار عمومی در یزد منتشر شده است.

3)یا در روزهای گذشته کلیپی با عنوان حمله #افغان ها به ماموران انتظامی در رفسنجان منتشر شد که در آن افرادی در حال پرتاب سنگ به سمت خودروهای پلیس هستند.

پلیس  تکذیب کرد وگفت: این کلیپ قدیمی است و متعلق به سیستان و بلوچستان است و این افراد هیچ ارتباطی به اتباع افغان ندارند.

4) در موردی دیگر ادعا شد که اهالی استان یزد به خودروهای حامل مهاجرین افغانستانی حمله ور شده و درگیری بین آن ها رخ داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افغان هراسی؛ سناریوی جدید سرویس های جاسوسی

افغان هراسی؛ سناریوی جدید سرویس های جاسوسی