مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 فروردین 1401 ساعت 11:472022-04-11اقتصادي

اجرای 75 درصدی برنامه ارتقای توان نیروگاه های کشور


معاون برق و انرژی وزیر نیرو با اشاره به برنامه های صنعت برق برای عبور موفق از تابستان سال جاری، از اجرای 75 درصدی برنامه ارتقای توان نیروگاه های کشور خبر داد.

- به نقل از وزارت نیرو، همایون حائری صبح امروز دوشنبه در نشست تخصصی مدیران صنعت برق کشور با اشاره به عبور موفق و بدون خاموشی از زمستان 1400، اظهار کرد: سال گذشته با انجام برنامه ریزی مناسب، هماهنگی و همکاری خوبی با وزارتخانه های نفت و صمت صورت گرفت و توانستیم از زمستان بدون خاموشی عبور کنیم که اقدامی بزرگی بود.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی برای تابستان 1401 از سال گذشته آغاز شده، از تدوین 100 برنامه با دستور وزیر نیرو برای آمادگی و عبور موفق از تابستان سال جاری خبر داد.

حائری اضافه کرد: این 100 برنامه شامل 38 برنامه مربوط به تولید برق و واحدهای نیروگاهی، 31 برنامه مدیریت مصرف و تقاضای مؤثر، 16 برنامه برای آمادگی مطلوب شبکه برق و 15 برنامه نیز برای مدیریت هماهنگی با استان ها است.

وی با بیان اینکه 6 هزار مگاوات تابستان امسال به مدار خواهد آمد، گفت: از این رقم حدود 4500 مگاوات از بخش نیروگاه های حرارتی، 500 مگاوات مربوط به نیروگاه های تجدیدپذیر و حدود 1113 مگاوات نیز با استفاده از شرکت های دانش بنیان ارتقا داده شده و به مدار خواهد آمد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای 75 درصدی برنامه ارتقای توان نیروگاه های کشور

اجرای 75 درصدی برنامه ارتقای توان نیروگاه های کشور