مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 فروردین 1401 ساعت 10:422022-04-12سياسي

استقرار 45 درصد متخصصین پزشکی در 5 کلانشهر کشور


نماینده آبادان در مجلس با انتقاد از عدم توزیع عادلانه امکانات درمانی و پزشکی در کشور، گفت: 45 درصد متخصصین پزشکی در 5 کلانشهر مستقر هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محمد مولوی نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی امروز در نشست علنی امروز سه شنبه (23 فروردین) مجلس در تشریح سوال خود از وزیر بهداشت مبنی بر وضعیت سرانه پزشک در کشور، نشانگر سرانه نامناسب پزشک و توزیع ناعادلانه پزشکان موجود در در سطح کشور است که ضرورت دارد به سرعت برای آن برنامه ریزی شود.

علیرغم اهمیت فوق العاده این موضوع در ارتقاء بهداشت و سلامت جامعه، چرا در برنامه ارائه شده شما، به این موضوع پرداخته نشده است؟ و برنامه فعلی شما برای اصلاح این وضعیت چیست؟ ، اظهار داشت: قبل از هر چیز لازم می دانم از کادر درمان استان خوزستان به ویژه دانشگاه علوم پزشکی آبادان نهایت تقدیر و تلاش را داشته باشم.

وی ادامه داد: یکی از شاخص های اساسی که کارآمدی نظام سلامت را تعیین می کند میزان دسترسی عادلانه به شرایط بهداشتی، درمانی به ویژه دسترسی به پزشک است؛ آنچه به عنوان عدالت در سلامت مطرح بوده متمرکز بر عدالت توزیعی، عدالت رویه ای و عدالت تعاملی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استقرار 45 درصد متخصصین پزشکی در 5 کلانشهر کشور

استقرار 45 درصد متخصصین پزشکی در 5 کلانشهر کشور