مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 فروردین 1401 ساعت 08:222022-04-13دانش

تولید دوغ پروبیوتیک با استفاده سویه مخمر کشف شده از زیست بوم ایران


محققان پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در یکی از روستاهای کشور موفق به کشف سویه جدیدی از مخمرها شدند که به دلیل خواص سلامت بخشی از آن در تولید دوغ بهره بردند.

- محققان پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در یکی از روستاهای کشور موفق به کشف سویه جدیدی از مخمرها شدند که به دلیل خواص سلامت بخشی از آن در تولید دوغ بهره بردند.

حسین حسن نژاد، مجری طرح در گفت وگو با ایسنا، در این باره توضیح داد: ما در این پروژه موفق به کشف مخمر جدیدی با کاربرد خوراکی برای اولین بار در دنیا شدیم که از مواد لبنی ایزوله و جداسازی شده و از این مخمر پروبیوتیک، در حال حاضر توانستیم دوغ پروبیوتیک تولید کنیم.

وی عنوان این مخمر کشف شده را کلورومایسس مارکسیانوس (marxianus Kluyveromyces) عنوان کرد و یادآور شد: این دستاورد از بُعد علمی مورد توجه صنایع غذایی قرار گرفت و استقبال ویژه ای برای تولید دوغ بر این پایه صورت گرفته است و بر این اساس ما برای تولید این دستاورد در مرحله رایزنی جهت تولید انبوه هستیم.

حسن نژاد با تاکید بر اینکه در این مطالعات، موفق به تولید دوغ پروبیوتیک با استفاده از این مخمر شدیم، ادامه داد: ما در این مطالعات از منبع مخمری پروبیوتیکی در تولید یک محصول لبنی استفاده کردیم که منشأ آن از یکی از روستاهای آذربایجان ایران بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید دوغ پروبیوتیک با استفاده سویه مخمر کشف شده از زیست بوم ایران

تولید دوغ پروبیوتیک با استفاده سویه مخمر کشف شده از زیست بوم ایران