مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 فروردین 1401 ساعت 08:572022-04-13اقتصادي

نقش ایران در حل مشکل کمبود در بازار نفت چقدر است؟


در حال حاضر ایران با تمام توان در حال تولید و صادرات است اما وجود تحریم ها و کمبود در بازار موجب شده تا سیاست ها به سمت برداشت از ذخایر استراتژیک پیش برود.

- نماینده سابق ایران در اوپک گفت: در حال حاضر ایران با تمام توان در حال تولید و صادرات است اما وجود تحریم ها و کمبود در بازار موجب شده تا سیاست ها به سمت برداشت از ذخایر استراتژیک پیش برود.

محمد خطیبی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره صحبت های وزیر نفت در این باره که صادرات نفت به قبل از تحریم ها بازگشته است، اظهار کرد: با این تفاسیر ایران با تمام توان در حال تولید و صادرات است، با این حال میزان کمبود بازار تا آنجایی است که کشورهای صنعتی از ذخیره سازی های خود برداشت می کنند.

وی با بیان اینکه کشورهای تولیدکننده نفت درصدد برداشت ذخایر استراتژیک خود هستند و این نشان دهنده این است که نفت موجود در بازار کافی نیست، گفت: این مساله به معنای کمبود تولید نیست، بلکه به دلیل تحریم های صورت گرفته و افزایش تقاضا بازار با کمبود نفت مواجه است.

نماینده سابق ایران در اوپک با بیان اینکه تحریم های روسیه موجب ایجاد شرایط نابه سامان در بازار نفت شده است، ادامه داد: به جای تجدیدنظر روی تحریم ها، سیاستگذاری برداشت از ذخایر استراتژیک تبیین شده است، نمی توان عدد دقیقی برای کمبود بازار اعلام کرد، برخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش ایران در حل مشکل کمبود در بازار نفت چقدر است؟

نقش ایران در حل مشکل کمبود در بازار نفت چقدر است؟