مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 فروردین 1401 ساعت 12:122022-04-13پزشكي

توصیه های تغذیه ای برای روزه اولی ها/ خوراکی های مفید برای نوجوانان روزه دار


رییس گروه بهبود تغذیه دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با اشاره به توصیه های تغذیه ای برای روزه اولی ها، گفت: روزه اولی ها به علت گذراندن دوران رشد به توجه بیشتر والدین نیاز دارند.

- ایسنا/گلستان رییس گروه بهبود تغذیه دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با اشاره به توصیه های تغذیه ای برای روزه اولی ها، گفت: روزه اولی ها به علت گذراندن دوران رشد به توجه بیشتر والدین نیاز دارند.

فرهاد لشکربلوکی در گفتگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به تغذیه مناسب نوجوانان در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: نوجوانانی که به سن تکلیف رسیده و توان جسمی کامل دارند و به عبارت دیگر وزن و قد متناسب با سن خود دارند بر اساس تکلیف دینی باید با رعایت اصول و نکات تغذیه ای روزه کامل بگیرند.

وی با بیان اینکه نوجوانان هنگام روزه داری باید از مصرف زیاد مواد شیرین و قندی در وعده سحری اجتناب کنند، افزود: مصرف این مواد سبب افت قند خون در طول روز شده و توانایی یادگیری آنها در طول روز را کاهش می دهد.

رییس گروه بهبود تغذیه دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با بیان اینکه روزه اولی ها به علت گذراندن دوران رشد به توجه بیشتر والدین در ماه رمضان نیاز دارند و تاکید کرد: رعایت تنوع و تعادل در استفاده از تمامی گروه های غذایی بسیار مهم و ضروری است لذا والدین باید منابع خوب پروتیینی مانن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیه های تغذیه ای برای روزه اولی ها/ خوراکی های مفید برای نوجوانان روزه دار

توصیه های تغذیه ای برای روزه اولی ها/ خوراکی های مفید برای نوجوانان روزه دار