مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 فروردین 1401 ساعت 06:222022-04-14اقتصادي

رونق اقتصاد گردشگری در گرو اما و اگرها


عموما زیرساخت های گردشگری به ویژه در حوزه راه ها می تواند موجب توسعه و رونق این حوزه شود، به نظر می رسد گاهی احداث آزادراه ها و بزرگراه های برای تسهیل رفت و آمد، - موجب شده تا مردم بومی و محلی ساکن در حاشیه جاده های با قدمت بالا از تردد خودروها برای کسب درآمد بی نصیب بمانند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در گذشته و قبل از احداث کمربندی شمالی شهرکرد، مسافران و گردشگران برای حضور در مناطق گردشگری شهرستان سامان باید از شهرهای شهرکرد، چالشتر و .

عبور می کردند و گاها مسافران و گردشگران از اصناف در حاشیه این جاده مایحتاج خود را خریداری می کردند و این مسئله تا حدودی به اقتصاد مردم بومی این منطقه کمک می کرد، اما باید دید نفع توسعه زیرساخت های گردشگری در حوزه راه بیش تر است یا درآمد اندک مردم بومی! مرتضی محمدیان- کارشناس حوزه اقتصاد گردشگری در گفت وگو با ایسنا با تاکید بر اینکه نقش گردشگری در تولید ناخالص ملی و اقتصاد بسیار ناچیز است، اظهار کرد: طبق آمارهای رسمی میزان سهم گردشگری در اقتصاد ملی 2.

5 و در تولید ناخالص کشور حدود هفت درصد است، این رقم در چهارمحال و بختیاری پایین تر از میانگین کشوری بوده و حدودا زیر یک درصد است.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد چهارمحال و بختیاری بر پایه کشاورزی، صنعت و بازرگانی بوده و نقش گردشگری بسیار کمرنگ است، عنوان ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رونق اقتصاد گردشگری در گرو اما و اگرها

رونق اقتصاد گردشگری در گرو اما و اگرها