مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 فروردین 1401 ساعت 09:522022-04-14اقتصادي

30 هزار هکتار از کشتزارهای خراسان شمالی در معرض تهدید سن گندم است


مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: 30 هزار هکتار از کشتزارهای غلات استان در معرض تهدید سن گندم است که کشاورزان باید مبارزه شیمیایی با این آفت را جدی بگیرند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بجنورد، صبح امروز محمد رضایی، مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی در گفت وگو با رسانه ها اظهارکرد: با توجه به گرم شدن هوا سن غلات از اماکن زمستان گذران، ارتفاعات و کوه ها به سمت مزارع ریزش کرده اند که با توجه به اینکه به نرم مبارزه رسیده است کشاورزان باید برای مبارزه اقدام کنند.

وی گفت: هم اینک کشتزارهای گندم و جو در بخش هایی از شهرستان اسفراین، مانه و سملقان، بجنورد، شیروان، فاروج، سنخواست و خراشا در جاجرم به سن غلات آلوده شده اند، کشاورزان در این مرحله که رشد گندم و جو کمتر است راحت تر می توانند سمپاشی کنند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی افزود: با توجه به اطلاعیه های هواشناسی در فروردین و اردیبهشت ماه بارندگی کمتری داریم و همچنین درجه حرارت نیز بین یک تا 1.

5 درجه گرمتر خواهد شد که این شرایط به ضرر کشتزار ها است اما برای آفت سن، شرایط مطلوبی است چرا که سن گندم گرما دوست و خشکی پسند است که زاد و ولد خواهد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

30 هزار هکتار از کشتزارهای خراسان شمالی در معرض تهدید سن گندم است

30 هزار هکتار از کشتزارهای خراسان شمالی در معرض تهدید سن گندم است