مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 فروردین 1401 ساعت 15:372022-04-14فرهنگي

از «زیر درختان زیتون» تا «برادران لیلا»


با اعلام رسمی فیلم های بخش رقابتی کن 2022، سینمای ایران برای دومین سال پیاپی نماینده ای در بخش مسابقه اصلی جشنواره معتبر فیلم کن خواهد داشت.

- با اعلام رسمی فیلم های بخش رقابتی کن 2022، سینمای ایران برای دومین سال پیاپی نماینده ای در بخش مسابقه اصلی جشنواره معتبر فیلم کن خواهد داشت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پس از حضور موفق فیلم قهرمان از اصغر فرهادی در دوره گذشته جشنواره کن و کسب جایزه بزرگ هیات داوران این رویداد، سینمای ایران امسال نیز با فیلم برادران لیلا به کارگردانی سعید روستایی فرصت حضور در میان 18 فیلم بخش مسابقه اصلی کن را کسب کرده است.

نخستین باری که سینمای ایران با یک فیلم بلند در بخش مسابقه اصلی کن حضور داشت به سال 1994 و دوره چهل و هفتم این جشنواره بازمی گردد، جایی که عباس کارستمی با فیلم زیر درختان زیتون در این بخش حضور داشت اما سابقه حضور سینمای ایران در کن به پیش از سه دهه و سال 1961 بازمی گردد.

سینمای ایران برای اولین بار با فیلم کوروش کبیر ساخته مصطفی فرزانه در بخش مسابقه فیلم های کوتاه جشنواره کن سال 1961 حضور یافت و پس از آن در دومین حضور درسال 1964، فیلم طلوع فجر ساخته احمد فاروقی قاجار در بخش مسابقه فیلم های کوتاه حضور یافت و جایزه شورای عالی تکنیک را نیز دریافت داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از «زیر درختان زیتون» تا «برادران لیلا»

از «زیر درختان زیتون» تا «برادران لیلا»