مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 فروردین 1401 ساعت 08:372022-04-16سياسي

چالش های پیش روی دولت جدید پاکستان


یک تحلیلگر مسائل بین الملل با بیان اینکه دولت جدید پاکستان مسیر ساده ای در پیش ندارد، گفت: اولین چالشی که برای شهباز شریف، نخست وزیر جدید پاکستان وجود دارد، - تشکیل یک دولت قابل پذیرش و ثبات آفرین است.

دکتر مهدی مطهرنیا در گفت وگو با ایسنا به تشریح ارزیابی خود از تحولات اخیر پاکستان پرداخت و اظهار کرد: در خصوص عمران خان و چگونگی برکناری او و آینده پاکستان، باید به مسائل داخلی این کشور، جایگاه پاکستان در منطقه و روابط فرامنطقه ای آن توجه کرد.

وی بیان کرد: عمران خان از خانواده ای پشتون است و دیدگاه های خاصی دارد.

او که پیش تر به عنوان یک بازیکن سابق کریکت شناخته می شد، وارد عرصه سیاسی شد و به عنوان فعال حقوق بشر و یکی از دانشگاهیان بنیان گذار هیات امنای بیمارستان و مرکز تحقیقاتی شوکت معروف شد و حزب تحریک انصاف پاکستان را تشکیل داد و در سال 2018 توانست به عنوان نخست وزیر پاکستان به قدرت برسد و اخیرا با رای مجلس این کشور، از مقام نخست وزیری کنار گذاشته شد.

این استاد دانشگاه افزود: عمران خان تلاش داشته است خود را به عنوان چهره ای انقلابی و در عین حال مستقل در جامعه امروز پاکستان نشان دهد.

او تلاش دارد از یک سو مانند اقبال لاهوری عمل کند و از سوی دیگر به نگرش های علی شریعتی و گفت وگو و نزدیکی بیشتر با توده های مردم علاقه مند است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چالش های پیش روی دولت جدید پاکستان

چالش های پیش روی دولت جدید پاکستان