مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 فروردین 1401 ساعت 12:522022-04-16سياسي

مجازات عجیب طالبان برای روزه خواری (+عکس)


‏یکی از هزاره ها به جرم روزه خواری توسط طالبان دستبند زده شده و با بشقابی در دهان در خیابان گردانده شد؛ گفته می شود او بیمار و مسافری از اهالی سرجنگل بوده که برای مراجعه به پزشک به غور رفته بوده است؛ - طالبان شکستن روزه را حتی برای مسافر مجاز نمی دانند.

محمد محقق، رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان به لت وکوب و تحقیر یک باشنده ی ولایت غور به اتهام روزه خوری واکنش نشان داده و گفته است که طالبان از تفاوت های فقهی برای تصفیه حساب های مذهبی-قومی استفاده می کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازصبح کابل، آقای محقق در برگه ی فیسبوک خود نوشته است که حکومت سرپرست طالبان برخلاف شعارهای شان که گفته اند حقوق مذهبی اهل تشیع را رعایت می کنند، در عمل از تفاوت های فقهی برای سرکوب هزاره ها استفاده می کنند.

او با اشاره به شکنجه ی یک مسافر هزاره در ولایت غور به دلیل خوردن روزه، گفته است: پیروان مذهب جعفری بر اساس فقه شان در هنگام مریضی ویا مسافرت، روزه را قصر می کنند وقضاء آن را در وقت دیگر به جا می آورند.

این در حالی است که طالبان روز پنج شنبه -25 حمل-، یک مسافر هزاره را در شهر فیروزکوه، مرکز ولایت غور به اتهام روزه خوری شکنجه کردند.

باشندگان محل، گفته اند که این فرد زمانی که در هوتل مصروف نان خوردن بود، از سوی نیروهای طالبان بازداشت و به شدت شکنجه شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجازات عجیب طالبان برای روزه خواری (+عکس)

مجازات عجیب طالبان برای روزه خواری (+عکس)