مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 فروردین 1401 ساعت 15:372022-04-16اقتصادي

حفاری غیرمجاز در «سرگذر» به امید یافتن گنج!/ از مالک شکایت شد


حفاری غیرمجاز ملکی مخروبه در عرصه بافت تاریخی همدان در منطقه سرگذر با هدف یافتن گنج و اشیای تاریخی، منجر به تخریب دیوار همسایه ها از یک سو و شکایت میراث فرهنگی از مالک بنا از سوی دیگر شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان، حفاری غیر مجاز در یک بنای مخروبه در منطقه سرگذر با هدف یافتن گنج و اشیای تاریخی کار دست مالک و مغازه های اطراف داد به طوری که بخش هایی از چند مغازه دچار تخریب شد و تعطیل شدند.

در همین راستا رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان در گفت وگو با فارس اظهار کرد: مالک مِلک تجاری متخلف سال گذشته یک مورد کندوکار انجام داده و چشمه ای که در آن اطراف بود را حفاری غیرمجاز کرده بود که همسایگان از او شکایت کردند.

مجید جهانگیریان ادامه داد: در پی شکایت همسایگان، دادگاه نظر میراث فرهنگی را خواست اما به دلیل جمع شدن آب، کارشناسان ما نتوانستند نظر قطعی بدهند، ابتدا باید آب تخلیه می شد که با وجود قرار دادن پمپ آب باز هم کامل خالی نمی شد.

وی اضافه کرد: یک سالی از موضوع گذشت تا اینکه هفته گذشته مجدد به میراث فرهنگی در خصوص کندوکار اطلاع دادند، میراث فرهنگی به عنوان اولین ارگان در محل حضور یافت و برای میراث غیرمجاز بودن حفاری محرز شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حفاری غیرمجاز در «سرگذر» به امید یافتن گنج!/ از مالک شکایت شد

حفاری غیرمجاز در «سرگذر» به امید یافتن گنج!/ از مالک شکایت شد