مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 فروردین 1401 ساعت 16:022022-04-16اقتصادي

رونمایی از عجیب ترین پهپاد تحویل بسته


یک پهپاد جدید عجیب و غریب با شش رانشگر غیرعادی قادر خواهد بود 50 کیلوگرم بار را با سرعت 130 کیلومتر بر ساعت تا مسافت 40 کیلومتری حمل کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، یک شرکت اتریشی موسوم به سیکلوتک (Cyclotech) با شرکت تحویل ژاپنی به نام یاماتو (Yamato) برای توسعه مفهومی از یک پهپاد تحویل غیرعادی همکاری کرده است.

این پهپاد مفهومی که CCY-01 نام دارد، با استفاده از شش رانشگر منحصربه فرد موسوم به سیکلوروتور (CycloRotor) پرواز می کند که به شکل استوانه هایی هستند که دو مقطع آنها با چندین تیغه به یکدیگر متصل شده است و هر کدام از این تیغه ها قابلیت تغییر زاویه دارند.

طراحان این پهپاد می گویند CCY-01 می تواند در شرایط چالش برانگیز مانند وزش شدید باد، در یک فضای محدود به شکل ایمن فرود بیاید.

رانشگرهای استوانه ای CCY-01 با سرعت بالایی به دور خود می چرخند، در حالی که تیغه ها زاویه خود را به منظور بلند کردن پهپاد و نگه داشتن آن در هوا و همچنین فرود آن تغییر می دهند.

این شرکت اولین آزمایش پرواز خود را انجام داده است.

در این آزمایش، CCY-01 از چهار سیکلوروتور استفاده کرد که طوری چیده شده بودند که پهپاد را به جای اینکه شبیه به یک پهپاد سنتی به پرواز دربیاید، تقریباً شبیه به یک خودروی پرنده از زمین بلند کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رونمایی از عجیب ترین پهپاد تحویل بسته

رونمایی از عجیب ترین پهپاد تحویل بسته