مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 فروردین 1401 ساعت 10:122022-04-17اقتصادي

راهکارهایی برای کاهش مصرف برق در فضاهای عمومی


بیش از 60 درصد میزان برق مصرفی کشور ها به طور متوسط به فضا های عمومی، خانگی و تجاری اختصاص می یابد  و تلاش برای صرفه جویی در این سه حوزه نه تنها می تواند به پایداری جریان برق کمک کند، - بیش از 60 درصد میزان برق مصرفی کشور ها به طور متوسط به فضا های عمومی، خانگی و تجاری اختصاص می یابد و تلاش برای صرفه جویی در این سه حوزه نه تنها می تواند به پایداری جریان برق کمک کند، همچنین از اتلاف بیش از حد انرژی برق جلوگیری خواهد کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، رضا رحیمی- پژوهشگران و کارشناسان صنعت برق بر این باور هستند که در کنار ضرورت مدیریت و اصلاح الگو های مصرف برق در بخش خانگی و تجاری همچنین نباید از حجم و میزان برق مصرفی در فضا های عمومی نیز غافل شد؛ فضا هایی که بخش قابل توجهی از میزان برق مصرفی کشور ها را به خود اختصاص می دهد و به واسطه تأمین هزینه های آن از منابع عمومی چندان مورد توجه قرار نمی گیرد.

یکی از موسسه های بین المللی در قاره آمریکا در همین رابطه و با انجام یک مطالعه موردی در مورد شهر های کشور برزیل به نتایج و راهکاری جالبی رسیده است که قابل تأمل است.

در این باره بانک بین المللی توسعه آمریکا (IDB) در یادداشتی با تیتر Three solutions to reduce energy consumption in your city نوشت: سرمایه گذاری در بهره وری انرژی می تواند از شهر ها برای استفاده هوشمندانه تر از انرژی حم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهکارهایی برای کاهش مصرف برق در فضاهای عمومی

راهکارهایی برای کاهش مصرف برق در فضاهای عمومی