مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 فروردین 1401 ساعت 10:222022-04-17اقتصادي

چگونه از نقد شدن یک «چک» مطمئن شویم؟


وضعیت زرد به معنای داشتن یک فقره چک برگشتی یا حداکثر مبلغ پنج میلیون تومان تعهد برگشتی است.

وضعیت نارنجی نیز نشان می دهد که صادرکننده چک دارای دو الی چهار فقره چک برگشتی یا حداکثر مبلغ 20 میلیون تومان تعهد برگشتی است.

- دریافت کنندگان چک های بنفش رنگ جدید که ثبت آن ها در سامانه صیاد الزامی است، از راه های مختلفی می توانند نسبت به وضعیت اعتباری صادرکننده چک به لحاظ سابقه چک برگشتی مطلع شوند و برای دریافت آن چک تصمیم بگیرند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، با اجرای قانون جدید چک از اوایل سال گذشته و توزیع دسته چک های جدید در شبکه بانکی، ثبت و نقل و انتقال چک های بنفش رنگ در سامانه صیاد اجباری شد.

در پی این امر، دریافت کنندگان چک های جدید نباید بدون مطلع شدن از ثبت این چک ها در سامانه صیاد، آن ها را دریافت کنند و برای اینکه به این افراد اطمینان خاطر داده شود که صادرکننده چک اعتبار لازم را دارد، امکان استعلام سوابق اعتباری صادرکنندگان چک برای عموم مردم فراهم شده است.

یک روش برای حاصل کردن اطمینان از اینکه صادرکننده چک در شبکه بانکی فرد معتبری است، ارسال شناسه استعلام 16 رقمی مندرج در چک های صیادی از طریق برنامک های موبایلی، وب سایت بانک مرکزی و یا سامانه استعلام پیامکی 701701 است تا بدین طریق از وضعیت اعتباری صادر کننده چک به لحاظ سابقه چک برگشت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونه از نقد شدن یک «چک» مطمئن شویم؟

چگونه از نقد شدن یک «چک» مطمئن شویم؟