مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 فروردین 1401 ساعت 11:572022-04-17بين الملل

بماند//روایتی از مهم ترین سند تاریخ دولت ایران راهی بازار نشر شد


کتاب «عالیجناب برجام، عبارت پردازی ناتمام» روایتی از مهم ترین سند تاریخ دولت ایران به قلم بهروز علیشیری توسط انتشارات نور علم در دسترس علاقه مندان قرار گرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، کتاب عالیجناب برجام، عبارت پردازی ناتمام روایتی از مهم ترین سند تاریخ دولت ایران به قلم بهروز علیشیری توسط انتشارات نور علم در دسترس علاقه مندان قرار گرفت.

مقدمه ای درباره این کتاب: سند برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) که بین دولت جمهوری اسلامی ایران و 6 کشور انگلیس، آلمان، فرانسه، روسیه، چین و آمریکا در تاریخ 23 تیرماه 1394 برابر با 14 جولای 2005 نهایی و تفاهم شد، یکی از مهم ترین اسناد تاریخی دولت ایران در دوران معاصر است.

به عبارت دیگر شاید بتوان آن را مهم ترین سند تاریخی دانست زیرا آثار و تبعات تعهدات مندرج در این سند برای سال ها بر سیاست های راهبردی دولت های آتی ایران تحمیل، و سایه آن بر مناسبات اقتصادی و مراودات مالی و پولی بین المللی کشور سنگینی می کند.

این کتاب برجام را به مثابه کلیتی یکپارچه معرفی می کند که محصول رؤیاهای متناقض طرفین مذاکره کننده است و تحلیلی درون گفتمانی مبتنی بر آرایش واژگانی و عبارت پردازی از متن سند، بدون قضاوت ارزشی به خواننده ارائه داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بماند//روایتی از مهم ترین سند تاریخ دولت ایران راهی بازار نشر شد

بماند//روایتی از مهم ترین سند تاریخ دولت ایران راهی بازار نشر شد