مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 فروردین 1401 ساعت 13:322022-04-17اجتماعي

محیط زیست: 8 کانون گرد و غبار در خاورمیانه شناسایی شد


این کانون ها بخش های مختلف کشور را تحت تاثیر پدیده گرد و غبار قرار می دهند و مشکلات زیادی به وجود می آورند.

- مدیر ستاد مقابله با گرد و غبار سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در مجموع 8 کانون گرد و غبار در خاورمیانه شناسایی کردیم که با وزش باد به سمت کشور ما هدایت می شوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، علی محمد طهماسبی روز یکشنبه در جلسه ستاد ملی سیاست گذاری و هماهنگی مدیریت پدیده گرد و غبار افزود: کانون اول در عربستان، کانون دوم در امارات، کانون سوم شمال عربستان، کانون چهارم جنوب عراق، کانون پنجم شمال عراق، کانون 6 ترکمنستان، ازبکستان، تاجیکستان و کانون 7 و 8 افغانستان و پاکستان و بخشی هم در ایران است.

وی تاکید کرد: این کانون ها بخش های مختلف کشور را تحت تاثیر پدیده گرد و غبار قرار می دهند و مشکلات زیادی به وجود می آورند.

مدیر ستاد مقابله با گرد و غبار سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت: البته از کانون های داخلی هم نباید غافل شویم به طوری که در گرد و غبار اخیر در تهران 30 درصد منشأ خارجی و 70 درصد داخلی بود.

طهماسبی اظهارداشت: منطقه ای میان سوریه و عراق منشا اصلی گرد و غبار هستند، طبق بررسی های صورت گرفته مجموع مساحت زمین های فرسایش پذیر در منطقه (پتانسیل غبارخیزی) 279 میلیون هکتار است که از این میزان حدود 103 میلیون هکتار غبارخیزی شدید دارد که سالانه چ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محیط زیست: 8 کانون گرد و غبار در خاورمیانه شناسایی شد

محیط زیست: 8 کانون گرد و غبار در خاورمیانه شناسایی شد