مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 فروردین 1401 ساعت 07:522022-04-19سياسي

ارز ترجیحی دارو و تجهیزات پزشکی حذف نخواهد شد


رییس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: دولت یک میلیارد دلار برای تامین ارز مورد نیاز حوزه دارو و تجهیزات پزشکی در نظر گرفته است؛ ارز ترجیحی4200 تومانی دارو حذف نخواهد شد.

- حجت الاسلام حسن شجاعی رییس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامیدر گفت وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس با اشاره به جلسه روز گذشته این کمیسیون با موضوع ارز ترجیحی گفت: امروز در کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی جلسه ای در مورد ارز ترجیحی مربوط به دارو با حضور دستگاه های مرتبط، سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی، چهار وزارتخانه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ صمت؛ کار، تعاون و رفاه اقتصادی و وزارت امور اقتصادی و دارایی  و بیمه های پایه برگزار شد.

وی افزود: موضوع این جلسه پیرو شکایت ارسالی به کمیسیون اصل نود در مورد افزایش قیمت برخی داروها بود؛ در جلسه  این پرسش مطرح شد که دولت چه تصمیمی درباره ارز اتخاذ می کند؟ حجت الاسلام شجاعی با اشاره به نکات مطرح شده در این جلسه، تصریح کرد: نکته اول اینکه اولا ارز مربوط به دارو به هیچ وجه حذف نخواهد شد؛ دوم اینکه اکنون دولت یک میلیارد دلار برای تامین ارز مورد نیاز حوزه دارو و تجهیزات پزشکی در نظر گرفته که سازمان برنامه و بودجه آن را ابلاغ کرده است؛ بانک مرکزی هم در حال پرداخت این بودجه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارز ترجیحی دارو و تجهیزات پزشکی حذف نخواهد شد

ارز ترجیحی دارو و تجهیزات پزشکی حذف نخواهد شد