مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 اردیبهشت 1401 ساعت 15:322022-04-21فرهنگي

سوگواره ملی تعزیه ده زیار کرمان برگزار می شود


سوگواره ملی تعزیه ده زیار کرمان برگزار می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمان، محمدرضا علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان امروز در جلسه هماهنگی برگزاری سوگواره ملی ده زیار با بیان اینکه روستای ده زیار به یک قطب فرهنگی مذهبی در استان کرمان تبدیل شده است، اظهار داشت: ده زیار در سال های اخیر در حوزه فعالیت های فرهنگی مذهبی در عرصه های مختلف پیشگام و در مواردی علمدار بوده و افتخارآفرینی کرده است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری برنامه های متعدد فرهنگی مذهبی در این روستا، هویت این روستا و نگاه هایی که از گذشته به این روستا بوده است را تغییر داده گفت: امروز همه ده زیار را به عنوان یک روستای فرهنگی به ویژه در حوزه تعزیه و قرآن می شناسند.

علیزاده با اشاره به اینکه در این سال ها سعی کردیم در حد حداقل ها از سوگواره تعزیه ده زیار حمایت کنیم، تصریح کرد: آن چه که در برگزاری این برنامه ها و رویدادها اهمیت دارد آن است که خود مردم این روستا پای کار بوده و با محوریت هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل(ع) ده زیار برای برگزاری آن همکاری می کنند.

 ضرورت حفظ شاخصه مردمی بودن سوگواره ملی تعزیه ده زیار در این جلسه مجتبی اسدی رییس حوزه هنری استان کرمان نیز با بیان اینکه نکته مثبت برگزاری سوگواره تعزیه ده زیار مردمی بودن آن است، اظهار کرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سوگواره ملی تعزیه ده زیار کرمان برگزار می شود

سوگواره ملی تعزیه ده زیار کرمان برگزار می شود