مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 اردیبهشت 1401 ساعت 08:522022-04-22سياسي

نشست بزرگداشت روز سعدی در تاجیکستان+تصاویر


به مناسبت بزرگداشت روز سعدی در دانشگاه ملی تاجیکستان با حضورسفیر ایران، دانشمندان و دانشگاهیان این کشور نشست علمی و ادبی برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، به مناسبت بزرگداشت روز سعدی شیرازی در دانشگاه ملی تاجیکستان با حضور رییس این دانشگاه، سفیر جمهوری اسلامی ایران، دانشمندان و دانشگاهیان این کشور نشست علمی و ادبی برگزار شد.

قابل جان خوشوقت زاده رییس دانشگاه ملی تاجیکستان سخنرانی خود را با این بیت شیخ اجل که هفت کشور نمی کنند امروز؛ بی مقالات سعدی انجمنی آغاز کرد و گفت: انجمن علمی و ادبی امروز ما نیز که به مناسبت بزرگداشت معلم اخلاق سعدی شیرازی با حضور مهمانان عزیز از کشور دوست و هم فرهنگ جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود، با مقالات این شاعر بزرگ ارتباط مستقیم دارد.

وی با اشاره به جایگاه رفیع سعدی در میان مردم تاجیکستان، تبیین کرد: تاجیک ها با کلام شیرین سعدی از کودکی آشنایی پیدا می کنند و اکنون کلام سعدی از جمله ارکان مهم برنامه های آموزشی مدارس و دانشگاه های کشور ما به شمار می رود.

رییس دانشگاه ملی تاجیکستان سعدی را شاعر و نویسنده دارای مقام بلند و استثنایی در سطح ملی و جهانی خواند و گفت: گذشت قرن ها از جایگاه وی نه تنها چیزی کم نکرده، بلکه افزوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نشست بزرگداشت روز سعدی در تاجیکستان+تصاویر

نشست بزرگداشت روز سعدی در تاجیکستان+تصاویر