مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 اردیبهشت 1401 ساعت 08:272022-04-24اقتصادي

6 دولت، وسعت وعده راه آهنی که ایران را به اروپا وصل می کند!


حمل و نقل ریلی می تواند به عنوان وسیله ای ارزان، ایمن و با استهلاک پایین در حمل و نقل و توسعه اقتصادی، مورد توجه فراوان قرار گیرد.

راه آهن تبریز ـ میانه به عنوان حلقه مفقوده اتصال راه آهن سراسری به راه آهن شمال غرب باعث پیوستگی بیشتر شبکه ریلی کشور خواهد شد و بر اساس نظر آگاهان صنعت حمل و نقل کشور، در صورت بهره برداری از این پروژه، درصد استفاده از خط آهن در انتقال کالا، ترانزیت و انتقال مسافر در سطح کشور که در زمان حاضر فقط 2 درصد ارزیابی شده و حداقل به 20 درصد خواهد رسید.

راه آهن میانه - بستان آباد - تبریز 203 کیلومتر طول دارد و از ایستگاه موجود میانه آغاز می شود و با گذر از مسیری نسبتا کوهستانی از شهرهای ترکمن چای، بستان آباد و باسمنج عبور کرده و به ایستگاه خاوران می رسد و در نهایت به ایستگاه راه آهن موجود تبریز متصل خواهد شد.

میانبری که در پروژه راه آهن تبریز-میانه ایجاد شده، نزدیک به 130 کیلومتر از مسیر تبریز- تهران کمتر کرده و زمان سفر از تبریز به تهران را نیز حدود 4 تا 5 ساعت کاهش می دهد.

مسیر ریلی جدید میانه تا بستان آباد به طول 132 کیلومتر آذرماه سال 99 مورد بهره برداری قرار گرفت و هم اکنون عملیات ریل گذاری در حدفاصل بستان آباد تا خاوران در حال انجام است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

6 دولت، وسعت وعده راه آهنی که ایران را به اروپا وصل می کند!

6 دولت، وسعت وعده راه آهنی که ایران را به اروپا وصل می کند!