مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 اردیبهشت 1401 ساعت 09:272022-04-24اقتصادي

کاهش پوشش بیمه خدمات آزمایشگاهی در 1400 و افزایش پرداخت از جیب مردم


از آنجا که هنوز تعرفه امسال خدمات سلامت به تصویب هیئت محترم وزیران نرسیده است اطلاعی از وضعیت در سال 1401 وجود ندارد ولی امید است که این اختلاف با افزایش تعرفه خدمات آزمایشگاهی در بخش دولتی و افزایش پوشش بیمه پایه جبران شود.

- از آنجا که هنوز تعرفه امسال خدمات سلامت به تصویب هیئت محترم وزیران نرسیده است اطلاعی از وضعیت در سال 1401 وجود ندارد ولی امید است که این اختلاف با افزایش تعرفه خدمات آزمایشگاهی در بخش دولتی و افزایش پوشش بیمه پایه جبران شود.

مدیرکل آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت با اشاره به اینکه در سال 1400، به دلیل عدم رشد متناسب تعرفه بخش دولتی در مقایسه با تعرفه بخش خصوصی، پوشش بیمه پایه خدمات آزمایشگاهی در بخش خصوصی از 35 درصد به 22 درصد کاهش یافت و این به معنی افزایش پرداخت از جیب مردم بود، گفت: در صورت تغییر نرخ ارز و عدم جبران مابه التفاوت آن، اداره آزمایشگاه ها و افزایش پرداخت از جیب بیماران، می تواند به چالش اصلی سال جاری تبدیل شود.

دکتر سیامک سمیعی در گفت وگو با ایسنا، درباره پوشش بیمه ای تست های آزمایشگاهی و نحوه همکاری بیمه های تکمیلی با آزمایشگاه ها، خاطرنشان کرد: متاسفانه در سال 1400، به دلیل عدم رشد متناسب تعرفه بخش دولتی در مقایسه با تعرفه بخش خصوصی، پوشش بیمه پایه خدمات آزمایشگاهی در بخش خصوصی، که حد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش پوشش بیمه خدمات آزمایشگاهی در 1400 و افزایش پرداخت از جیب مردم

کاهش پوشش بیمه خدمات آزمایشگاهی در 1400 و افزایش پرداخت از جیب مردم