مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 اردیبهشت 1401 ساعت 19:272022-04-24سياسي

طرح ویژه سلطانیه باعث جابجایی حریم های بناهای تاریخی نخواهد شد


مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان گفت: طرح ویژه سلطانیه حریم های میراث فرهنگی را جابجا نخواهد کرد و به هیچ عنوان در عرصه های تاریخی امکان ساخت و ساز نیست.

- ، امیر ارجمند ظهر یکشنبه در جلسه کار گروه توسعه زیر بنایی در محل استانداری زنجان، گفت: تدوین طرح ویژه شهر سلطانیه به معنای جواز ساخت و ساز خارج از ضوابط میراثی نیست.

وی با بیان اینکه موضوع طرح ویژه شهر سلطانیه حدود 6 سال است که مطرح است، اظهار داشت: تا کنون برای تدوین این طرح 2 بار اقدام شده ولی به نتیجه ای نرسیده است و نباید این انتظار ایجاد شود که با طرح ویژه سلطانیه قرار است تغییری در محدوده های میراثی ایجاد شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان گفت: طرح ویژه شهر سلطانیه در ضوابط حریم های میراثی هم قرار نیست تغییری ایجاد کند.

ارجمند به اجرای طرح جامع شهرستان سلطانیه و طرح تفصیلی شهر سلطانیه طی سالهای گذشته اشاره کرد و ابراز داشت: در این طرح شهرداری و میراث فرهنگی با هم شهر را مدیریت می کردند و در این میان نباید انتظاراتی در مردم ایجاد شود که حریم ها کم شده و اجازه ساخت و ساز ساختمان با ارتفاع های بلند داده خواهد شد.

وی تصریح کرد: محدودیت هایی در ساخت و ساز از نظر ارتفاع در حریم های تاریخی ثبت شده وجود دارد و در عرصه های تاریخی اجازه ساخت و ساز داده نخواهد ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح ویژه سلطانیه باعث جابجایی حریم های بناهای تاریخی نخواهد شد

طرح ویژه سلطانیه باعث جابجایی حریم های بناهای تاریخی نخواهد شد