مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 اردیبهشت 1401 ساعت 18:572022-04-25بين الملل

چرا سعودی ها مانع از سرگیری پروازها از فرودگاه صنعاء می شوند؟


علی رغم گذشت سه هفته از آتش بس در یمن، اما همچنان پروازی در فرودگاه صنعاء انجام نمی شود و صدها نفر همچنان منتظر سفر به خارج از یمن برای مداوا هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس بین الملل خبرگزاری فارس، آتش بس دو ماهه در یمن در تاریخ 13 فروردین آغاز شد و مورد استقبال همه طرف های داخلی و بین المللی قرار گرفت.

آتش بسی که طبق آن قرار بود تا ضمن توقف حملات، محاصره یمن نیز پایان یابد، اما سعودی ها هنوز حاضر نیستند تا اجازه پرواز از فرودگاه صنعاء را بدهند.

در این راستا  دولت نجات ملی یمن، پنجشنبه گذشته، به نقل از سازمان ملل از موافقت با ازسرگیری پروازها از فرودگاه صنعاء خبر داد و اعلام کرد که نخستین پرواز از این فرودگاه 24 آوریل، به  مقصد فرودگاه ملکه علیاء اردن در ساعت 8 صبح، انجام خواهد شد.

ازین رو روز گذشته قرار بود تا پس از هفت سال اولین پرواز از صنعاء به مقصد اردن انجام پذیرد، بلیت ها نیز فروخته شد، مسافران نیز بیمارانی بودند که پس از سال ها اجازه خروج از یمن را می یافتند، اما در نهایت رژیم سعودی مجوز پرواز نداد.

در واکنش به این رویداد، حسین العزی معاون وزیر خارجه یمن، امروز (دوشنبه) ائتلاف سعودی را مسئول توقف مسیر صلح و شانه خالی کردن از تعهداتش در تسهیل سفرهای فرودگاه بین المللی صنعاء دانست و اعلام کرد که صنعاء معتقد است، ائتلاف سعودی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا سعودی ها مانع از سرگیری پروازها از فرودگاه صنعاء می شوند؟

چرا سعودی ها مانع از سرگیری پروازها از فرودگاه صنعاء می شوند؟