مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 اردیبهشت 1401 ساعت 09:172022-04-26اقتصادي

سازمان برنامه و بودجه، بودجه دانشگاه ها را متناسب با تورم افزایش نداد


متأسفانه با گسترش ویروس کرونا دانشگاه ها به مدت 2 سال تعطیل بودند و مسئولان سازمان برنامه و بودجه هم بودجه دانشگاهها را متناسب با تورم افزایش نداد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محمدعلی زلفی گل دوشنبه شب در نشست خبری، که در سالن جلسات دانشگاه هرمزگان برگزار شد، بیان داشت: به جای رشته های موازی در استان ها باید تنوع رشته ها را داشته باشیم البته رشته هایی که مرتب با نیازها و مزیت های نسبی استان ها باشد.

وی ادامه داد: سؤال هایی که توسط خبرنگار ایرنا پرسیده شد مانند ساماندهی مؤسسه های آموزش عالی، رشته ها، توسعه رشته ها متناسب با مزیت های نسبی هر منطقه جزو برنامه های آموزش عالی و از وظایف وزارت علوم است.

وی اضافه کرد: البته برای تأسیس گروه، دانشکده، دانشگاه و رشته شرایط خاصی باید رعایت شود که کار سختی است، به خصوص در زمینه علوم طبیعی که نیاز به کارگاه آزمایشگاه دارد شرایط سخت تر است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: استانداردهایی در وزارت علوم برای اینکه رشته در مقطع کارشناسی، ارشد و دکتری تأسیس شود وجود دارد مانند وجود حداقل سه عضو هیات علمی برای تأسیس رشته در مقطع کارشناسی، پنج عضو هیات علمی برای کارشناسی ارشد و 6 عضو هیات علمی برای تأسیس رشته در مقطع دکتری که برای ارشد باید دانشیار و برای دکتری باید استاد هم باشد، ساده ترین مسی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سازمان برنامه و بودجه، بودجه دانشگاه ها را متناسب با تورم افزایش نداد

سازمان برنامه و بودجه، بودجه دانشگاه ها را متناسب با تورم افزایش نداد