مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 اردیبهشت 1401 ساعت 09:422022-04-26حوادث

کشاورزان فارس خطر آتش سوزی مزارع را جدی بگیرند


سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی فارس گفت: با توجه به فرا رسیدن فصل برداشت محصولات شتوی و احتمال آتش سوزی در مزارع کشاورزان در آمادگی کامل باشند.

- ، حمید دبیری با اشاره به اینکه روز گذشته یک مورد آتش سوزی در مزرعه جو در شهرستان قیر وکارزین گزارش شده است، تصریح کرد: این حریق با همکاری نیروهای آتش نشانی مهار شد اما قریب به 15 هزار متر مربع از مزرعه طعمه آتش شده است.

این مقام مسئول با توصیه به اینکه کشاورزان باید ادوات مکانیزه خود از قبیل تراکتورها، گاو آهن و سمپاش ها را برای کنترل حریق احتمالی به صورت آماده به کار در محل مزارع مستقر داشته باشند، اظهار کرد: مزارعی که به دلیل خشکسالی از حیز انتفاع خارج شده اند به عنوان مناطق پر خطر باید تحت رصد کشاورزان باشد.

وی حذف علف های هرز حاشیه مزارع و باغ های مجاور جاده های اصلی را از حساسیت بیشتری برای جلوگیری از آتش سوزی دانست و افزود: مراقبت تمام وقت کشاورزان از مزارع تا پایان برداشت محصول ضروری است؛ ممنوعیت تردد وسایل نقلیه موتوری غیر ضرور تا پایان برداشت محصولات غله ای در کاهش خطر حریق بسیار مؤثر است.

دبیری با اشاره به اینکه ایجاد جاده دسترسی در مزارع و تسریع در جمع آوری محصول از دیگر تدابیر حائز اهمیت برای جلوگیری یا مهار آتش سوزی در مزارع است، ابراز کرد: آتش زدن ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشاورزان فارس خطر آتش سوزی مزارع را جدی بگیرند

کشاورزان فارس خطر آتش سوزی مزارع را جدی بگیرند