مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 اردیبهشت 1401 ساعت 19:222022-04-26دانش

استاد محمدعلی اسلامی ندوشن درگذشت


محمدعلی اسلامی ندوشن شاعر، منتقد، نویسنده، مترجم و استاد دانشگاه تهران که در سال های اخیر در کشور کانادا و در کنار فرزندانش زندگی می کرد، روز سه شنبه در سن 97 سالگی درگذشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس در یزد، عضو هیات امنای موسسه اندیشه روشن ندوشن با تایید ضایعه درگذشت دکتر اسلامی ندوشن به ایرنا گفت: پیکر ایشان فعلا به صورت امانت در کانادا به خاک سپرده می شود تا در آینده برای خاکسپاری به ایران منتقل شود.

علی غیاثی ندوشن افزود: دکتر اسلامی ندوشن نویسنده و استاد دانشگاه تهران در سال های اخیر به دلیل کهولت سنی با فرزندانش در کشور کانادا زندگی می کرد.

محمدعلی اسلامی ندوشن در سوم شهریور 1304 در شهر ندوشن استان یزد به دنیا آمد و تحصیلات ابتدایی خود را در مدرسه ناصرخسرو ندوشن و سپس مدرسه خان یزد گذراند و پس از آن به دبستان دینیاری رفت و دبیرستان را تا سوم متوسطه در دبیرستان ایرانشهر یزد گذراند.

وی برای ادامه تحصیل در سال 1323 به تهران عزیمت کرد و بقیه دوره متوسطه را در دبیرستان البرز به پایان رساند، سپس برای ادامه تحصیل وارد دانشکده حقوق دانشگاه تهران شد پس از  دریافت لیسانس به منظور تکمیل تحصیلات به اروپا عزیمت کرد و  مدت 5 سال در فرانسه و انگلستان به اندوخته های علمی خود افزود و با گذراندن پایان نامه دکترای خود با عنوان  کشور هن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استاد محمدعلی اسلامی ندوشن درگذشت

استاد محمدعلی اسلامی ندوشن درگذشت