مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 اردیبهشت 1401 ساعت 10:422022-04-27سياسي

فلسطین، مقاومت، همه پرسی


شعارِ امروز ایران، فردا فلسطین یکی از شعارهای اصلی جمهوری اسلامی ایران در زمان پیروزی انقلاب اسلامی بود که جهت گیری اصولی این انقلاب را مشخص می ساخت.

معنای این شعار این بود که انقلاب اسلامی در مسیر تکاملی خود، آزادی فلسطین و قدس شریف را به عنوان یکی از ملزومات ایجاد تمدن نوین اسلامی، تا حصول نتیجه دنبال خواهد کرد.

حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، اهداف بلند مدتی در خصوص آزادی قدس شریف ترسیم کرده بودند، در سال 1358 با ابتکار خود مبنی بر تعیین روز جهانی قدس، همه دنیا و جهان اسلام را متحیر کردند.

سیاست رژیم صهیونیستی در آن مقطع این بود که با تثبیت اشغالگری در فلسطین، مسئله مسجد الاقصی و قدس را به فراموشی سپرده و به نام مذاکرات صلح، رهبران فلسطینی را ساکت و از صحنه مبارزه خارج نماید.

حضرت امام خمینی (ره) با تعیین روز قدس، این دسیسه رژیم اشغالگر را خنثی کرده و مسئله فلسطین را به موضوع اول مسلمانان جهان تبدیل کردند.

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب نیز با تاسی از امام بزرگوار، همواره بر اهمیت روز قدس و لزوم حمایت از مردم مظلوم فلسطین تاکید و پافشاری کرده و با رهنمودهای خود، نقشه راه مسلمانان در مسیر یاری رساندن به ساکنان مظلوم فلسطین و اهمیت همبستگی جهانیان با ملت بی دف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فلسطین، مقاومت، همه پرسی

فلسطین، مقاومت، همه پرسی