مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 اردیبهشت 1401 ساعت 12:072022-04-27سياسي

جشنواره گردشگری «سفر به دشت شقایق های کالپوش» برگزار می شود


مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان میامی گفت: جشنواره گردشگری «سفر به دشت شقایق های کالپوش»، پس از 2 سال وقفه، - ، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی سمنان، سید محمدصادق رضویان بیان کرد: بازدید از مناطق نمونه گردشگری دشت شقایق ها، جنگل دشت شاد، جنگل و آبشار نام نیک و جاذبه های طبیعی دیگر منطقه، عرضه صنایع دستی، سوغات، اجرای موسیقی محلی و چوب بازی از برنامه های این جشنواره است.

وی ابراز داشت: این جشنواره با هدف معرفی جلوه های زیبای این منطقه، معرفی جاذبه ها، عرضه صنایع دستی و افزایش روحیه شادابی و نشاط بین مردم برگزار می شود.

رضویان اظهار داشت: جاجیم بافی، لاک‏ تراشی، سوزن‏ دوزی و دیگر دست بافته ها از جمله صنایع دستی منطقه کالپوش محسوب می شود که در کنار فرآورده های لبنیاتی و تخمه آفتابگردان از سوغاتی هایی هستند که می توان در این جشنواره از کالپوش تهیه کرد.

وی با اشاره به اینکه کالپوش، طبیعتی کوهستانی و جنگلی دارد و این دشت و مناظر طبیعی آن از روزهای نخست فصل بهار زیبایی های خود را به نمایش گذاشته است، ادامه داد: رویش شقایق ها یکی از جذابیت های کالپوش است که هرساله بازدیدکنندگان فراوان و تورهای طبیعت گردی از مناطق مختلف کشور را به سوی خود جذب می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جشنواره گردشگری «سفر به دشت شقایق های کالپوش» برگزار می شود

جشنواره گردشگری «سفر به دشت شقایق های کالپوش» برگزار می شود