مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 اردیبهشت 1401 ساعت 12:122022-04-28اقتصادي

لزوم تشکیل کارگروه بررسی و آسیب شناسی موانع پیش روی صادرات گیلان


استاندار گیلان با اشاره به ظرفیت و توانمندی های فراوان این استان در حوزه صادرات، گفت: کارگروه بررسی و آسیب شناسی موانع پیش روی صادرات گیلان باید تشکیل شود.

- ، اسدالله عباسی پیش از ظهر پنج شنبه در مراسم تجلیل از 16 واحد صادرکننده نمونه گیلان با اشاره به توانمندی این استان در حوزه صادرات، گفت: باید توجه ویژه ای به ارتقای کیفیت محصولاتی تولید و ایجاد شرایط برای صادرات فراهم کنیم.

وی با تأکید بر لزوم تشکیل کارگروه بررسی و آسیب شناسایی فوری موانع در مسیر صادرات استان گیلان، افزود: موانع پیش روی صادرکنندگان باید شناسایی و رفع شود.

استاندار گیلان در ادامه با بیان اینکه جایگاه استان در حوزه صادرات باید مشخص شود، گفت: با توجه به ویژگی های جغرافیایی استان گیلان و همسایگی با کشورهای حاشیه خزر می تواند در حوزه نقش مؤثری ایفا کند.

وی با اشاره به وجود برخی کاستی ها به ویژه در حوزه زیرساخت های حمل و نقل، اضافه کرد: اتصال کریدور شمال - جنوب می تواند زمینه شکوفایی اقتصادی استان و صادرات را فراهم کند که تاکنون مسیر نشده و همچنان از روش های سنتی استفاده می شود.

عباسی همچنین اتصال خط آهن رشت- کاسپین، رشت- آستارا را از دیگر گام ها در این مسیر برشمرد و ادامه داد: با توجه به تعهدات امسال شاهد بهره برداری از راه آهن رشت- کاسپین و باقیمانده آزاد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم تشکیل کارگروه بررسی و آسیب شناسی موانع پیش روی صادرات گیلان

لزوم تشکیل کارگروه بررسی و آسیب شناسی موانع پیش روی صادرات گیلان